Klantbeleving in retail


Klanten winkelen massaal online, maar gaan ook nog steeds graag naar een winkel voor advies, service en een beleving die bijdraagt aan een warm gevoel bij een merk, product of combinatie hiervan.

Onze Mystery Reviews® zijn een inspirerende onderzoeksmethodiek voor de retail, waarbij samenwerking met uw team een belangrijk onderdeel van het proces vormen. Als belevingsexpert maken wij inzichtelijk hoe de daadwerkelijke klantervaring is bij een online bestelling of een bezoek aan uw winkel. Wat gebeurt er (op essentiële onderdelen) in het totale proces en waar kunt u met uw team het verschil maken of verbetering aanbrengen?

Mystery shopping in retail

Wij geven inzicht in de daadwerkelijke ervaring en koppelen dit aan uw organisatiedoelstellingen. Dit gebeurt door de inzet van mystery guests die onaangekondigd bellen, een online bestelling doen en/of de winkel bezoeken op basis van een vooraf besproken scenario.

De resultaten van elk onderzoek krijgt u binnen 3 dagen teruggekoppeld in een digitaal dashboard en zijn 24/7 beschikbaar. Hierdoor heeft u in één oogopslag inzage in de kansen en goed en minder goed lopende onderdelen in het winkelproces.

In fysieke winkels bieden we tevens de Feedbox aan, een tablet die op strategische locaties in de winkel staat en waarop de klant gevraagd wordt een paar vragen te beantwoorden tijdens het winkelen.

Door deze inzichten te delen met uw medewerkers creëert u draagvlak. Zij verbinden zich met de organisatiedoelen, zijn trots op hun werk en hebben plezier in wat zij doen. Deze methodiek zorgt ervoor dat gastgericht gedrag in het DNA van uw medewerkers gaat zitten, zo kunnen zij van uw gasten ambassadeurs maken. Als gasten ambassadeurs worden groeit uw NPS score én uw omzet.

Nog geen helder beeld bij het gewenste gedrag van uw medewerk(st)ers, passend bij het concept en de doelstelling van uw bedrijf? Dan helpen wij u graag met de creatie van een Service Concept.

Zullen wij samen zorgen dat uw klanten ambassadeurs worden?