Social Media & Review Monitor I Reputatiemanagement

In de huidige tijd met Facebook, LinkedIn, Instagram, maar ook door de vele mogelijkheden op de vele boeking sites is de online reputatie van uw merk van essentieel belang. Steeds meer gasten/klanten laten zich leiden door de mening van andere consumenten over uw dienst of product. Maar hoe krijgt u grip op deze stroom aan online feedback? Door het monitoren van social media & online reviews krijgt u de juiste handvatten hiervoor aangereikt.

  • Combineer social media monitor met mystery guest onderzoek, klanttevredenheidsonderzoek en/of medewerkertevredenheidonderzoek.

Social media monitor dashboard review monitor

Een stukje reputatie management

Allereerst staat of valt de beleving van de gast of klant natuurlijk met de dienstverlening die u zelf neerzet. Dat is het eerste dat op orde moet zijn. Als uw dienstverlening niet op orde is, dan is het niet verwonderlijk dat er negatieve verhalen de ronde gaan op de social media kanalen. Maar dan nog, hoe is alle online feedback in de gaten te houden en wat is eigenlijk het sentiment over uw merk. Social media monitoren (Reputation Management) is hiervoor de oplossing!

Social Media & Review Monitor: Wat houdt het in?

Tijdens het monitoren van verschillende (social) media platformen wordt dagelijks alle waardering van het internet gehaald en keurig gerangschikt in een dashboard. Op deze manier heeft u op een overzichtelijke manier alle reacties op een rij, het aantal sterren dat gegeven wordt en de open toelichting.

Per kanaal is inzichtelijk wat het sentiment is en met één druk op de knop kan er gereageerd worden op een post. Want inzage is één, maar als je er niets mee doet, dan blijft het een ongeleid projectiel. De norm die wij hanteren is een minimale respons van 25% op positieve berichten en minimaal 80% op negatieve berichten. Door te reageren op een negatieve post is deze wellicht om te buigen naar een positieve ervaring. De manier waarop u met een klacht omgaat zegt alles over uw betrokkenheid bij de klant.

Ideaal voor franchise organisaties

Heeft u meerdere locaties, dan kan iedere locatie verantwoordelijke zelf reageren op zijn of haar berichten en u kunt overzicht houden over uw hele bedrijf en het merksentiment. Dit zorgt voor meer betrokkenheid omdat de locaties hun eigen klanten het beste kennen. Dit is fijner voor de ondernemers én voor de klanten. De social media monitor is daarmee zeer geschikt voor franchise organisaties.

Onze dashboard helpt u verder

Door de social media monitor te combineren met een Mystery Guest onderzoek, klanttevredenheidsonderzoek en/of medewerker tevredenheidsonderzoek, krijgt u grip op de klantbeleving.

Wij kunnen u helpen uw doelen te bereiken. Neem contact met ons op voor meer informatie.